Bezoek - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Tanja

06 Oktober 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Afgelopen week was het een gezellige drukte in ons huis. Paul en Karin, vrienden uit Enschede, waren op bezoek met Olivier en Julius. Bezoek is iedere keer weer een mooie gelegenheid om erop uit te trekken: gold souk, namaak tassen t-shirts en riemen shoppen in Karama, woestijn, iftar buffet met kamelen erbij, en de creek. Gezellig, maar ook relaxed, zeker nu het weer erg lekker begint te worden.

De dag voordat ze kwamen zijn we dan ook het water opgeweest met de boot. Genieten van de namiddag zon en bries. Nou ja, het had nog wat voeten in aarde. Eerst de boot thuis schoonmaken van het woestijnstof en zand. Daarna de boot vanaf de trailer het water in laten, gelukig waren er wat mannen op het strand die wilden helpen, want het water was ietwat ondiep voor een soepele te water lating. Nog even het roer loswrikken en de motor starten met een lege accu, oh nee, toch niet leeg. Cor vermaakte zich prima met een collega. En ik ook, samen met zijn vrouw met de kids.

We hadden ook bedacht dat bbq-en op het strand een leuke ervaring zou zijn. Het was er in die 3.5 jaar nog nooit van gekomen. En dat was te merken, hoe draai je het vlees om zonder tangen, hoe maak je hamburger zonder ketchup, en hoe zie je uberhaupt iets als het donder wordt zonder lamp?????? Ja, tijdens ramadan kun je namelijk pas bbq-en na zonsondergang. Dan maar de Prado het strand op. Het werkt prima, totdat 15min later de accu op is. Mijn collega heeft alleen een sedan en geen 4WD. Gelukkig was er nog een andere late strandgast, om onze auto weer te starten. Al met al een bbq met verhaal. De kinderen hebben zich in ieder geval prima vermaakt en rolden zo het bed in, met zand en al.

Afgelopen week is Lulu ook begonnen bij de buren, waar zij vanaf december volledig zal werken. Zo waar passen de schema's goed op elkaar aan, de enige overlap is dat het buurmeisje af en toe bij ons luncht op de dagen dat ik werk. Het bevalt Lulu prima, maar dat komt op omdat ze eer heeft van haar werk. De eerste dag kwam ze al terug: "Wat een bende, wat vies is het daar". Tja, de buurvrouw was niet echt aan schoonmaken toe gekomen met werk en drie kids. Dus Lulu heeft dit project op zich genomen en zal er wel voor zorgen .... Elke dag maakt ze iets grondig schoon naast het dagelijkse poetswerk. Zo was ze van de week 1.5u bezig met twee keukenkastjes.

We zijn ook begonnen met uitzoeken was nu toch niet meehoeft naar Noorwegen. Die 15 kuub gaat wel lukken. Lulu zal blij zijn met onze 'donatie' van nog goed bruikbare spullen. Wij hebben ook besloten om de laatste weken in ons huis te blijven wonen ipv in een hotel apartement. De spullen die we achter laten vormen bijna een complete (kampeer) huisraad. Alleen wat keuken spullen, zoals pannen, zullen we kopen, en twee matrassen plus een bank lenen we van de buren. Een stuk goedkoper voor Elkem, maar bovendien een stuk relaxter om in je eigen huis te kunnen blijven. School, vriendjes, en Lulu in de buurt en bovendien meer ruimte dan in een efficient ingerichte twee kamer apartement.

• 06 Oktober 2007 - 10:42

Pama:

bedankt voor de hoogste toren. mama

• 06 Oktober 2007 - 12:16

Michel:

Boot ziet er weer netjes uit! Die kan zo de container in. En de Burj wordt inmiddels echt wel heel erg hoog, damn. Kamperen in eigen huis, leuk en comfortabel ;-)

• 07 Oktober 2007 - 21:37

Paul En Karin:

Dank je wel! Het was geweldig en wat hebben we veel gezien in zo'n korte tijd!

Jullie gastvrijheid was fantastisch!

Paul, Karin, Olivier & Julius