Save the animals - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Save the animals - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Save the animals

13 Februari 2009 | Noorwegen, Kristiansand

Het onderwijs op Lars zijn school gaat in modules met steeds een ander thema. Deze keer ging het over bedreigde dieren. (Al beweerde Lars in eerste week dat het over dreigende dieren ging. Toen hij vertelde over een kikker, hebben we eea rechtgezet) Vandaag werd de module afgesloten met een voorstelling, waarvoor ouders en de hele school waren uitgenodigd. De verschillende kinderliedjes hadden ze aangekleed met pasjes, bewegingen en hoeden. Daarnaast vertelde iedere leerling iets over zijn favoriete dier en hoe we er beter voor kunnen zorgen. Het was een succes en vertederend om ze zo te zien.

Verder genieten wij van de sneeuw. Sinds twee weken ligt er een goed pak sneeuw overal in de stad. Er ligt meer dan genoeg om te sleeen, langlaufen, en plezier te hebben met de auto (gewoon af en toe eventjes laten glijden).

Save the animals

Lars' school is working with modules, each with a theme. This module was about endangered animals (although in first week Lars was sure it was about dangerous animals. When he started talking about a frog, we got it sorted out.) Today they ended the module with a performance for which all parents and the rest of the school was invited. The different songs were complimented by moves, dance steps and hats. Each child also told about their own favourite animal and how we could better care for it.

Apart from this we enjoy the snow. Since two weeks we have a lot of snow around town. Enough to sleigh, to do cross country ski and have fun driving the car (just letting it slide here and there).