Karakter - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Karakter - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Karakter

Door: Tanja Oldenziel

19 Oktober 2004 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lars zijn karakter begint steeds meer een rol te spelen in het gezinsleven. Waar hij tot voor kort zich prima kon vinden in zijn leventje van eten, slapen, (buiten)spelen, school en zwemmen, is hij zich nu meer bewust van wat leuker is. En hij kan behoorlijk zijn zin doordrijven. Heel dramatisch laat hij zich dan op de grond vallen en doet zijn best om krokodillentranen te toveren. Laatst dachten wij even wat stoere foto's te maken van Lars in de Alfa. Het foto maken was prima. Het weer uit te auto krijgen van Lars was een groter probleem: hij vond zijn grote speelgoedauto veels te leuk. Gisteren wilde ik even snel binnen eten. Lars niet. Hij weigerde om in zijn stoel te gaan zitten. Zodra we naar buiten liepen ging hij daar in zijn stoel zitten en at zijn bord leeg. Dan heb je als moeder weinig meer in te brengen, toch?

Van de week was ik een dagje in AbuDhabi, onder andere om een studievriend van ons te zien. Wij hebben gezellig geborreld en daarna even snel gegeten in een heuse Arabische snackbar. Het buur-emiraat is ongeveer een uur rijden van Dubai. De sfeer in de stad is anders dan in Dubai. In AbuDhabi is men niet zo tolerant als in Dubai. Ze vragen zich soms ook af hoe het in de komende jaren met Dubai zal aflopen. AbuDhabi is net als Dubai westers en een belangrijk zakencentrum. Hun groei is echter meer gematigd en niet zo explosief.

Na het eten zou ik Leon wel even naar het vliegveld brengen. Ik was echter vergeten dat de golfclubs nog in de kofferbak lagen. Daarnaast zat Lars zijn autostoel nog op de bijrijdersstoel. We hebben toen onze technische kopen bij elkaar gestoken en voor de koffer, tas, en autostoel een plekje gevonden. Leon kon zelfs nog comfotabel zitten en genieten van de autorit (zie foto). Het benzine tanken vindt hij altijd een ervaring. Deze keer des te meer, omdat een volle tank maar 10 euro kostte en vanwege de luxe die je mag genieten. Je hoeft de auto niet uit. Het is full service, inclusief ramen lappen. Dat laatste is geen overbodige luxe, aangezien het behoorlijk stoffig is in de woestijn.

Wat betreft de lage benzine prijs in Dubai, dat is wellicht binnenkort verleden tijd. De pomphouders maken flink verlies per gallon, omdat de prijzen van overheidswege vastliggen gebaseerd op een olieprijs per barrel, die ver beneden de $50 per vat ligt. Een van de bedrijven heeft nu een ultimatum gesteld aan de regering. De regering kan of de prijs vrijgeven of de bedrijven sponsoren per verkochte gallon, anders gaat de kraan dicht. Kun je het je voorstellen wat dat voor effect heeft in het nieuws?

Deel van Midden-Oosten zonder benzine!!!

• 19 Oktober 2004 - 11:56

Allison:

Hoi Tanja, Cor en fam
    Leuke foto's!!! en leuk om de verhalen te lezen. Lekker druk hier in het najaars seizoen, maar straks heerlijk op zeilvakantie in de Carribean. Misschien na die tijd kom ik er aan toe om de foto's van Elco&Hiske's bruiloft dor te sturen.
    groetjes,
    Allison

• 19 Oktober 2004 - 19:20

Pama:

cor kan nog wat leren van lars nl de uitdrukking op het gezicht van lars die heeft cor nog nit.dar wordt later 2 sportwagens op de oprit!