Terug van vakantie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Terug van vakantie - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Terug van vakantie

Door: Tanja Oldenziel

08 November 2004 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

We zijn al weer een week terug uit Turkije. Het waren een heerlijke tien dagen vakantie. We hebben niet veel anders gezien dan het hotel met bijbehorend zwembad en de golfbaan. Alhoewel het tegen ons gevoel van vakantie indruist, (je kan je uit respect op zijn minst verdiepen in je vakantieland), was het wel zo rustig. En gaf het veel tijd om met de familie door te brengen. Je leert elkaar weer beter kennen, en al snel is het weer als vroeger (volgens Cor) inclusief te strubbelingen.
De volgende samenvatting tezamen met de foto's lijkt me voldoende zeggen: veel gezelligheid, erg lekker weer, een groot zwembad, ontspannen sfeer, een professionele kinderclub en avond entertainment, goed eten en gratis drank.

Terug in Dubai, blijkt het weer echt alle dagen erg lekker te zijn. Tijdens onze vakantie is het van de ene op de andere dag omgeschakeld en kan het 's avonds zelf fris zijn. We leven nu dus echt veel buiten. Ook Floor vermaakt zich prima op haar speelkleed. Nou ja, tegenwoordig meer ernaast. Floor kruipt/tijgert namelijk voorwaarts en kan zo haar favoriete speelgoed zelf pakken. Van het kleed af is zowel binnen als buiten eigenlijk interessanter dan welk stuk speelgoed ook. Vandaag kon het gras en de aarde haar wederom niet tegen houden. Voordat ze haar fruithap kreeg hebben we de bruine dame, maar eerst even wit gepoetst.

Zoals sommige van jullie gehoord hebben is vorige week Sheikh Zayed overleden. Sheikh Zayed was de Sheik van AbuDhabi en tevens president van de Emiraten. Zo is de Sheikh van Dubai de vice-president van de Emiraten. Er zijn 8 dagen van nationale rouw afgekondigd. Overheidsinstellingen, waaronder alle scholen zijn acht dagen gesloten. Commerciele instellingen werden geacht drie dagen dicht te gaan. Cor had dus onverwacht wat vrije dagen. Omdat deze rouw tegelijk met Ramadan valt, was en is het op straat erg rustig. Veel winkels waren drie dagen dicht, er werd niet gewerkt aan wegen of gebouwen, en op alle radio zenders was continue koran muziek te horen. De commerciële bedrijven zijn weer aan de slag. Zij het niet uitbundig. Zo zenden de radiozenders wel westerse muziek uit, maar het betreft erg rustige nummers zonder zang en er wordt niet gesproken tussen de nummers, afgezien van een kort nieuws bulletin.
Zodra de periode van rouw is afgelopen, begint Eid holiday (het suikerfeest). Of de nieuwe Shiekh nog een aantal dagen vrij geeft ter gelegenheid van zijn troonsbestijging, is nog onduidelijk.