Belgie / Belgium 2x - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Belgie / Belgium 2x - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Belgie / Belgium 2x

17 Juli 2012 | Noorwegen, Kristiansand

Cor is al begonnen aan zijn nieuwe baan en druk aan het werk. Later meer over de nieuwe divisie van Elkem waarin hij nu werkt.

Gister en vandaag had Cor vrij genomen en dus gingen we samen op pad. Gisterochtend regenden we nat op de fiets en in het bos en dus besloten we om 's middags met de auto naar Baarle-Nassau/Hertog te gaan. Het is een Belgische enclave in Nederland. De grens loopt kriskras door het dorp heen; het is een ware puzzel. Er schijnt een huis te zijn dat half in Belgie staat en half in Nederland. We hebben het niet gevonden. Het is een goede reden om nog eens terug te gaan. Na een autorit door Belgie en een heerljke Belgische friet gingen we weer op huis aan.

Vandaag was er minder regen voorspeld en dus een goede dag om op de fiets door het Mark dal te fietsen. De Mark is een riviertje dat van Belgie naar Breda stroomt. Onderweg genoten van aardbeien uit een aardbeien automaat, croissants en een worstenbroodje. Het gebied in Belgie ten zuiden van Breda staat bekend om zijn aardbeien. Lars en Floor fietsten mee alsof ze niet anders gewend waren. Dat schept mogelijkheden voor meer fietstochten in de mooie groene en borsijke omgeving van Breda!

Belgium

Cor has already started his new job and is working hard. Later more about the new division of Elkem he joined.

Yesterday and today Cor had taken the days off, so we decided to sight see together. Yesterday morning was quite rainy during our walk in the forest and cycle tour. So we agreed that we would take the car in the afternoon to visit a nearby Belgium enclave in Holland: Baarle-Nassua/Hertog. The border zigzags through the village; an amazing puzzle. Supposedly there is a house that is half in Belgium and half in Holland. We did not find it; a good reason to go back one day. After a tour through Belgium and some typical Belgium french fries, we returned home.

Today, they predicted less rain, so a good day to bike along a river, the Mark, which flows from Belgium into Breda. Along the way we stopped and enjoyed strawberries (the area in Belgium is known for strawberries!), croissants, and sausage rolls. Lars and Floor bikes as if they bike long distances everyday. It creates opportunities for more bike rides in the beautiful green and forest-rich area around Breda.