De eerste dagen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Cor Oldenziel

26 Februari 2004 | Nederland, Rotterdam

De eerste dagen hier in Dubai heb ik voornamelijk besteed aan het regelen van mijn verblijfsvergunning en werkvergunning. Zaterdag kan ik mijn paspoort ophalen en op zondag een medische controle. Daarna ben ik officieel geemigreerd.

Verder ben ik op zoek geweest naar een huis, waar we per 1 april in kunnen trekken, en een auto.

Sinds drie dagen heb ik een nieuw mobiel nummer: 971-50-45 45 896. Mijn oude mobiele nummer is vanaf heden niet meer in gebruik.

Tot later,

Cor

• 26 Februari 2004 - 10:31

Michel:

Dus jullie krijgen een Dubaienees (of zoiets) paspoort erbij? Cool.

Ik neem aan dat de auto een vette 4WD Landcruiser o.i.d. wordt?

Is het moeilijk om een huis te vinden?

• 29 Februari 2004 - 11:59

Cor:

Nou, we houden gewoon ons NL paspoort hoor. Gelukkig wel, want dat scheelt weer een hoop VISA aanvragen als we willen reizen in de regio.

De auto wordt inderdaad een lekkere grote bak, Mitsubishi Pajero of Toyota Prado met 3,8L V6 motor (vroem, vroem). Benzine kost toch niks, zo'n 4 Dhs per GA (dat is zo'n 0.25 EURO per liter !!) Kunnen we ook mooie tochten maken door de woestijn....

Het eerste huis dat we op het oog hadden was helaas pas per half/eind April beschikbaar, dus we zoeken nog even verder. Waarchijnlijk kunnen we nu een huis op dezelfde compound krijgen vanaf mid/eind maart. Prima, want onze spullen arriveren rond 21/3.

• 01 Maart 2004 - 11:01

Michel:

Ik wil ook wel voor 0,25 Eurootjes per liter tanken, zeker als ik een 4 liter motor heb..... GPS-je erin voor de woestijntochten of rij je dan gewoon achter een kameel aan?
    Hoe is't weer daar?

• 02 Maart 2004 - 06:12

Cor:

Het is nu echt heerlijk. Zo'n 25 graden en elke dag volop zon. Gelukkig is er airco op kantoor en in de auto.....

• 02 Maart 2004 - 16:52

Pa En Ma:

Dag Cor,
    Je keuze van de auto vind ik ontzettend poenig, schaam je. Dat ga ik ook doen als "het"nu weer niet lukt.