Terug in de hitte - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Terug in de hitte - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Terug in de hitte

Door: Tanja

21 Juni 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Wij zijn weer terug in de hitte. Heerlijk zoals de warmte als een vochtige theedoek je omarmt. Zeker na de kou in Nederland. Ja, inderdaad ons bezoek viel precies tussen de twee hittegolven in. Gelukkig kwamen we niet voor het weer naar Nederland. We hebben veel tijd doorgebracht met familie. Lars was erg blij om de opa’s en oma’s weer te zien. Hij herkende ze meteen, zo ook zijn neefjes en nichtjes. Van te voren hadden we er een hard hoofd in dat Floor er ook van zou genieten. Zij was namelijk erg eenkennig. Maar daar was niets van terug te zien. Heerlijk zoals zij zich vermaakte en zich alle aandacht liet welgevallen. Het kost Floor nu behoorlijk wat moeite om weer te wennen aan het feit dat er niet altijd iemand reageert als ze piept.

Floor leerde in de tuin lopen achter een loopkar, een verlaat verjaardagskado van opa en oma. Ze kan zich nu sneller uit de voeten maken als Lars in de buurt komt. Tenminste als hij niet eerst de kar heeft afgepakt.

Wat voor anderen een gewone dagelijkse bezigheid is, ervaarde Lars als een feest. Zo vond hij het machtig mooi om met de opa’s gras te maaien. Opa hield de maaier vast bij de hoge stang en Lars aan de stang halverwege. Naderhand liep hij met elke kar als grasmaaier door het huis en de tuin. Achter op de fiets vond hij zo mogelijk nog mooier. Ingepakt met trui, jas, sjaal en muts zat hij in zijn stoeltje te genieten. Vis kopen bij de vrachtwagen met vis (haringkar) was erg interessant.

Tijdens ons verblijf is ons huis gepasseerd bij de notaris. Ons huis is Rotterdam heeft nu dus andere eigenaars. Het heeft best wat voeten in aarde gehad sinds we het wederom te koop hadden gezet in februari. De kopers waren vrij specifiek en wilden graag een funderingsonderzoek doen. Helaas voor ons, bleek dat de fundering binnen nu en tien jaar vervangen moet worden. Het bleek achteraf een bekend probleem in Kralingen. Zowel wij als de kopers hebben water bij de wijn gedaan en uiteindelijk na veel communicatie zijn we eruit gekomen en dus nu ons huis kwijt.