De vakantie staat voor de deur - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu De vakantie staat voor de deur - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

De vakantie staat voor de deur

Door: Tanja

14 Augustus 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

De vakantie staat voor de deur. Nog een kleine week en we stappen op het vliegtuig naar Sri Lanka. We laten ons drie weken verwennen. We verblijven drie weken in ene hotel met groot zwembad, aan het strand. We hebben de bestemming gekozen vanwege het aangename weer en de nabijheid. Van veel mensen horen we nu dat Sri Lanka een erg mooie vakantieplek is: aardige mensen, lekker eten, en een schitterende natuur. We beginnen er dus ook steeds meer zin in te krijgen.

Lars mag elke ochtend een bootje wegstrepen en weet zo dat de vakantie nadert. Alles moet van hem mee: papa ook mee, mama ook mee, Floor ook mee, auto ook mee, boek ook mee, Hans en Grietje ook mee, badjas, tandenborstel, cake en ga zo maar door.

De hitte in Dubai is eigenlijk nog prima uit te houden. Natuurlijk is het heet, maar niet zo heet als vorig jaar, en niet zo koud als nu in Nederland. Bovendien leer je er ook mee omgaan. Aan het eind van de dag maken de kids vaak even een ommetje om papa of mama tegemoet te lopen. Het zwembad op de compound gebruiken we al een paar weken niet meer omdat het water niet gekoeld wordt. Het water voelt nu “pieswarm” aan. Sinds een week hebben we de oplossing gevonden. We laten het zwembad in de tuin eerst vollopen met warm water (koud water is er in de zomer niet omdat al het water uit de watertank uit de tuin komt, bovendien komt dit water uit zeewater-ontzoutingsinstallaties en het zeewater is nu ook 40 graden). Daarna lopen we naar de bar en halen vier grote plastic zakken ijs voor 5 dirham (zo’n 1 euro). Het ijs is binnen 30sec verdwenen, maar het water blijft een paar uur lekker koel. Zo kunnen de kids toch lekker zwemmen in de schaduw aan het eind van de dag.

Gisteren hebben Cor en ik ons 7-jarig huwelijksjubileum gevierd. Cor vertelde mij een week geleden dat het restaurant zodanig was dat ik wel een leuke jurk aan kon. Dus ik op pad, want in de kast hing alleen een paar jaar oud spul. Gelukkig zijn in Dubai genoeg jurken te vinden. Het meest tijdrovende was echter het vinden van de juiste accessoires bij een knal-roze oranje jurk met glitters, suede en spaghetti bandjes. Volledig opgedost stonden wij dus gister klaar. Lars was ook erg opgewonden met het vooruitzicht dat er een taxi zou komen om papa en mama op te halen. Cor had een schitterende lokatie gekozen: het visrestaurant in de Burj Al Arab (het enige 7* hotel ter wereld). Deze avond mocht wat kosten van Cor. Tenminste dat deed de keuze van de lokatie vermoeden. Het schetste dan ook mijn verbazing, toen Cor heel voorzichtig op de schouder wordt getikt door een zenuwachtige portier in de overdadige lobby van Burj Al Arab “Sir, could it possibly maybe be you, who did not pay the taxi?”.............. Inderdaad Cor was zonder betalen de taxi uitgelopen!!!! Op de kleintjes (3 euro) moest hij besparen, of liep hij met zijn hoofd in de wolken??

Het eten was absoluut heerlijk en een feest voor het oog. Ook de inrichting was schitterend. In het visrestaurant heb je de indruk dat je onder water zit. Midden in het ronde restaurant bevindt zich een gigantisch aquarium met fascinerende vissen. De bediening was iets te attent: om de twee minuten stond er een ober naast de tafel. Luxe heeft zo ook zijn keerzijde.

• 16 Augustus 2005 - 18:50

Eleonora:

Van harte gefeliciteerd met jullie 7 jarig jubileum !! Waar is die foto van die prachtige roze jurk ??? Ik wens jullie een hele fijne vakantie, geniet ervan.

• 17 Augustus 2005 - 19:41

Erica:

Zo, ik liep weer enkele weken achter en ben nu dus weer helemaal bij! Leuk om jullie belevenissen te lezen en om zo meer van jullie leventje te weten dan toen jullie in NL woonden. Ver weg wonen heeft zo zijn voordelen.
    Leuke trouwdag hebben jullie gevierd. Wij zijn in okt 5 jaar getrouwd en gaan naar Carre, musical Beauty and the Beast en daarna naar de Bruidssuite in Akersloot. Leuk vooruitzicht!!!
    Met ons gaat verder alles prima. Eindelijk wat warme dagen en daar genieten we volop van!
    Groetjes van Erica en van de andere Van Nimwegentjes