Logica - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Logica - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Logica

23 Maart 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Fascinerend zoals kinderen zich ontwikkelen. Floor kopieert alles wat Lars doet. Dat geeft soms wat strijd omdat ze in Lars zijn comfort zone komt. Snel genoeg echter hebben ze zich weer aangepast aan elkaar en spleen weer heerlijk samen. Floor kopieert natuurlijk ook volwassenen: Cor, Lulu, de nieuwe juf, mij, en anderen. Ze reddert met haar poppen en geeft ze eten en drinken. Erg confronterend als ze jou nadoet tegen haar poppen .....

Floor is een eigenwijze dame en niet meer echt een klein meisje. Ze ontgroeit het twee zijn. Wij hebben haar kamer dan ook maar veranderd en een groot bed gekocht. Gezellig met zijn allen op stap, op beddenjacht. Ja ja, naar de IKEA. Sommige dingen veranderen niet als je in het buitenland woont. De charme van IKEA is universeel: voor ieder wat wils, betaalbaar, meteen mee te nemen, en zelf in elkaar te zetten. Het fascineert de kinderen, dat papa een bed in elkaar kan klussen. (ha ha en dat op de middag dat Cor net terug komt met een nachtvlucht na 10 dagen Noorwegen). Het resultaat mag er wezen. Floor is enorm blij met haar daybed Hemnes, een gezellig meisjesbed met laden voor al haar speelgoed, poppen en poppenkleertjes.

Zoals alle onze oude spullen en kleding, gaat ook het schattige miniformaat bedje van Floor naar Lulu. Zij geeft het weer door aan haar vriendinnen of familie in Dubai (haar twee broers en zus wonen ook in Dubai) of met landgenoten mee die naar Ethiopie vliegen voor familie in Ethiopie. Dit doen alle Ethiopiers om kosten van verzenden te besparen. Als ik de verhalen van Lulu mag geloven nemen mensen makkelijk een paar tassen voor haar mee, of een extra koffer. Haar zus nam ooit ook 15 mobiele telefoons in haar zakken mee naast drie tassen handbagage. Weliswaar illegaal, maar daarom een lucratieve handel. Ik wil niet weten hoe Ethiopia Airlines bij elke vlucht overbeladen is en wat voor spullen en masse uit Dubai verdwijnen.

Lars is op een leeftijd dat hij verbanden legt tussen alles en niets. Voor de toeristen rijdt er een Londense dubbeldekker door Dubai. Lars spot hem elke keer. Lars is uberhaupt erg bewust van zijn omgeving en de verschillen erin. Nu vertelde hij laatst: "Mama, ik wil graag ik een dubbeldekker huis wonen." Kennelijk is onze bungalow maar te plat. Na ons bezoekje aan IKEA eerder deze week, wist Lars ook haarfijn te vertellen, "als Lulu het oude bed van Floor krijgt om naar Ethiopie te sturen, dan zijn wij een winkel zijn voor Lulu ...."

• 26 Maart 2007 - 17:26

Odi:

Wow, dat is wel een erg mooi bed.