Op de fiets / On the bike - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Op de fiets / On the bike - Reisverslag uit Kristiansand, Noorwegen van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Op de fiets / On the bike

08 Maart 2011 | Noorwegen, Kristiansand

De afgelopen weken zijn omgevlogen. Iedere dag is het genieten in het nieuwe huis en vinden we allerlei projecten, groot en klein, om aan te werken in het huis. Als het goed is hebben we vanaf morgen internet. Binnenkort zal ik dan foto's van binnen maken om te delen.

Van de week zijn we voor het eerst op de fiets gegaan naar school, zo'n 3km. De wegen zijn nu vrijwel vrij van sneeuw en ijs. Lars en Floor genoten van de fietstocht heen en terug, en zien er naar uit om elke dag te gaan. Als snel hadden ze door hoe je op een smal fietspad voetgangers aan de ene kant voorbijgaat en tegenliggers op de fiets aan de andere kant langs je laat gaan. Net als met een auto, zeiden ze. Lars is serieus en let zelf goed op; hij draagt graag de verantwoordelijkheid. Floor ziet van alles om haar heen en wil harder dan haar te kleine fiets toelaat, die dan snel wat slingert. Vandaag hebben we een aanhangfiets gekocht, wat Floor en mij de rust geeft om om ons heen te kijken.

On the bike

The last few weeks have passed quickly, enjoying our house and finding various projects, little and big, around to house. From tomorrow I expect to have internet, which will allow me to share pictures of the inside of the house.

This week, we biked for the first time to school, as most of the snow and ice on the road is gone for the moment. Lars and Floor enjoyed the trip up and down and look forward to go everyday. They quickly understood how to pass pedestrians on one side and let bicyclist coming towards you pass on the other. Just like driving the car, they said. Lars takes it serious and pays attention. He like
to carry responsibility. Floor notices many things around her and likes to go faster than her small bike allows for, resulting in a swaying movement at times. To give her (and me) the peace to enjoy the bike rides, we purchased a trailer-bike that can be hooked on to mine. (http://www.ace-shop.com/beide/foto's_fietsen/387aanhangfiets.jpg)

• 08 Maart 2011 - 21:16

Pama:

hebben jullie een hittegolf?

• 08 Maart 2011 - 21:20

wij als opa en oma zijn erg blij met de aanhangfiets, de fietspaden zijn in kristiansand niet zoals hier en men is niet zo gewend aan metname kleine slingerde fietstertjes. bedankt