Grootje in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Grootje in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Grootje in Dubai

Door: Tanja

Blijf op de hoogte en volg

12 Februari 2005 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Mijn moeder en oma hebben net een weekje Dubai onveilig gemaakt. Oma en Grootje voor Lars en Floor. Mijn moeder is al twee maal eerder in Dubai geweest. Zij heeft mijn oma dan ook veel van de stad laten zien. Cor en ik moesten doordeweeks werken. Samen namen ze een taxi en kwamen ze altijd wel waar ze wezen moesten. In principe is het in Dubai ook heel simpel, zolang je maar weet via welke opvallende of bekende gebouwen je moet rijden.

De eerste avond, vond mijn oma alles schitterend. Vanwege het shopping festival is alles in de stad vrolijk verlicht. Ook de torens onderweg en in de buurt van het hotel vond ze “schitterend, schitterend, schittereeeend”. Dat deze torens (zo’n tachtig bij elkaar) de volgende ochtend bij daglicht een grote bouwput aan de achterzijde van het hotel bleek te zijn, kon de pret niet drukken. “Ongelooflijk” werd nu geslaakt bij het zien van zoveel bedrijvigheid, bouwvakkers en bouwprojecten. Ook elders in de stad was het “ongelooflijk” zoveel als er gebouwd werd, en zoveel auto’s als er reden. Al snel werd het hijskranen tellen per project gestaakt.

Mijn oma wil altijd wel even kijken naar sieraden. Zo graag, vertelde mijn moeder me op de tweede avond, dat ze haar hoofd tegen het glas had gestoten bij de eerste de beste juwelier. Mijn oma vond dat er veel juweliers in Dubai zijn. Na een bezoekje aan de Gold Souq, moest ze haar mening bijstellen. Honderden juweliers op een paar vierkante kilometer is niet te bevatten. Zo liggen ringetjes van 1000 euro slordig op een plankje, zoals bij ons op de kermis. Het geheel geeft bijna een ordinaire indruk. Bij iedere juwelier is het goud wat er blinkt. Het gaat er in de etalages niet altijd om het mooiste juweel, maar om zoveel mogelijk te laten zien. Dubai noemt zich zelf niet voor niets City of Gold.

Dinsdag heb ik mijn oma en moeder meegenomen op High Tea in een van de luxeste hotels van Dubai. We hadden schitterend uitzicht over Dubai. De service en eten waren van hoge kwaliteit. Toen we in de imposante lobby wachtten op het terugbrengen van onze auto door de portier (tja, heel vervelend, zat verplicht bij de service in bij the hotel), zei mijn oma luchtigjes. “Hier kun je gasten wel mee naar toe nemen”. Een paar dagen Dubai en mijn oma loopt met haar hoofd in de wolken!!

Over in de bol geslagen gesproken. Mijn moeder liet de foto’s al hier in Dubai ontwikkelen. Dit is sneller en goedkoper dan in Nederland. Zo konden we vaak een dag later al zien wat mijn oma en moeder gedaan en gezien hadden. Op het moment dat je je oma in een race-auto ziet zitten in een gokhal moet je je mening danig bijstellen. Op het moment dat je je oma op de volgende foto, van alles en rollator los, fanatiek een schietspelletje speelt in diezelfde gokhal, dan ............................. nou dan weet je het even niet meer.

Uiteraard hebben wij genoten van elkaar. Het was een mooi weekje, dat is omgevlogen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Dubai

Recente Reisverslagen:

30 December 2007

Met je neus in de boter

15 December 2007

Winter in Nederland

08 December 2007

Bye Bye verjaardag

02 December 2007

Sinterklaas weer naar NL

16 November 2007

Omweg van Sint
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 276300

Voorgaande reizen:

01 Juli 2012 - 01 Juli 2013

Breda

01 Januari 2008 - 01 Juli 2012

Kristiansand

03 Maart 2004 - 31 December 2007

Dubai

01 Juli 2013 - 30 November -0001

Singapore

Landen bezocht: