Een week met wat meer golf dan anders - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Een week met wat meer golf dan anders - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Een week met wat meer golf dan anders

Door: Tanja

08 Februari 2006 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Merhaba. Kaif haalak?
Hina kwaiss. Sahhatna wa shughlna wa madrasat al awlaad mumtaaz.

Een stukje fonetisch arabisch, zoals we arabisch leren. Niets in krullerig onleesbaar schift van rechts naar links. Gewoon opschrijven zoals je het hoort en weer uitspreken zoals je het leest. Alhoewel dat natuurlijk wel op zijn engels fonetisch gaat en niet nederlands fonetisch. Zo spreken wij kaif uit als keef en niet als kajf en awlaad als auwlaad en niet awlaad, en mumtaaz als moemtaass. Ja ja. Het went echter snel, zeker als je de woorden veel hoort in de les.

Anyway terugkomend op de titel; de afgelopen weken is het lekker druk geweest. Ik kan zo in een keer niet opnoemen waarmee, maar de dagen en weken vliegen echt om. Ik heb het idee dat Lulu bijna elke avond oppast. Wel heerlijk hoor, zo een oppas aan huis. We brengen zelf Lars en Floor naar bed en gaan dan vaak om 8 uur de deur uit.

Afgelopen week was het voornamelijk druk met golf. Zaterdags is vaak onze golf ochtend/dag, terwijl de kids naar school zijn. Cor kon zich zaterdags even opwarmen want zondags deed hij mee aan het Emirates Gold golf toernooi. Ja, alle frequent flyers onder elkaar werden nu eens gratis onthaalt en van een uitgebreid natje en droogje voorzien door Emirates. Het leuke van het toernooi was dat de winnaars mee zouden mogen doen met het Pro-Am gedeelte van de Dubai Desert Classic: HET golf toernooi van Dubai en omstreken. Helaas helaas speelden er mannen nog beter dan Cor. Cor had zich echter uitermate vermaakt en won nog een clinic van Ernie Els.

De clinic heeft hij echter geruild met een kennis tegen twee kaartjes voor de Challenge Match. Dit is een speelse wedstrijd de dinsdag voor de Desert Classic, inclusief een uitgebreide luxe lunch. Tiger Woods speelde met Mark O’Maera tegen Retief Goosen - Ernie Els en Thomas Bjorn-Darren Clark op een uitdagende 9 holes baan. Het was erg leuk om ze over de baan te zien “vliegen”, waarop wij normaal slag voor slag overheen wandelen. Els en Retief wonnen uiteindelijk. De desert classic zelf begin op donderdag. Zelf zijn we de zaterdag wezen kijken en hebben van dichtbij gezien hoe dicht bij elkaar Woods, Goosen, Els, en Green lagen en Woods toch sneaky de leiding nam op de laatste hole. Zondags hebben we via internet gevolgd hoe eerst Els een inhaalslag pleegde en hoe toch Woods weer bij kwam. In de sudden death play-off won Woods. Els sloeg de bal in het water juist op de 18e hole, waar hij vorig jaar op schitterende wijze het toernooi afpakte.

Onze andere avonden zijn gevuld met volgen van arabische lessen, maken van huiswerk en geven van engelse les. Daarnaast op zijn tijd een borrel of etentje. Van de week hebben we vrienden “uitgedronken”, die weer terug gaan naar Australie. Toen ik Lars vertelde dat zijn vriendjes naar Australie zouden gaan, wilde hij dat wij ook zouden gaan. “Als Austraal leeg is, dan gaan wij daar naar toe”. Maar Lars, het is heel ver weg en school is in Dubai en het werk van papa en mama is in Dubai. Dat maakt niet uit: “Lars gaat wel met papa en mama blijft met Floor in Dubai”. Jaja, hij heeft overal een oplossing voor. Maar onderhand moet hij wel huilen als mama een keer onverwacht nog niet thuis is, wanneer hij van het speelveldje terug komt met Lulu en Floor. Mama moest zonodig even naar de kapper en dacht wel op tijd terug te zijn. Niet dus, het verkeer in Dubai houdt steeds meer op. Het is trouwens zo dat waar Dubai zich ontwikkelt en groeit, ons leefgebied steeds kleiner wordt: alle faciliteiten, vertier en winkels zijn nu in de buurt te vinden.

• 09 Februari 2006 - 21:12

Paula:

Leuk om al jullie belevenissen daar te lezen! En groot gelijk, geniet van de mogelijkheden die Dubai te bieden heeft. Toch wel een uniek dat jullie daar een stekkie hebben. En gelukkig is Dubai toch nog net iets dichterbij dan 'Austraal'.