Piri puri piri jab jaba - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Piri puri piri jab jaba - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Piri puri piri jab jaba

Door: Tanja

24 Juli 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Piri puri piri jab jaba gula prrru piiir ttrritra jjhuru klanan gurrggguuhu ...................... de klanken die me verwelkomen als ik thuis kom vandaag. Niets vreemds in zoverre dat ik al wist dat de buurtkinderen bij ons zouden spelen vanmiddag. Niets vreemds dus dat de speelkamer vol zit met nannies. Wat vreemd is dat ze geanimeerd zitten te praten, of roddelen. Het verschil hoor ik niet, want ik versta geen sri lankaans, tagalog (Philipijnen), of amharic (Ethiopie). Wat ik wel weet is dat de dames anders nooit tijd hebben om rustig te babbelen. Maar als snel is het duidelijk. Er zijn net als anders zo’n tien nannies, daarentegen zijn er maar 5 kinderen. Lars, Floor en drie vriendjes, die rustig spelen. Normaal zijn er al snel 15 kinderen. Nu zijn die echter op vakantie.

Dubai is leeg gelopen in afgelopen weken. Iedereen gaat op de gebruikelijke zomervakantie. Daarnaast vluchten alle niet-werkende moeders met hun kids een veel groter deel van de zomer naar koelere oorden. In de wijk is het dus erg rustig. Maar ook in andere wijken waar veel expats wonen, is het soms bijna beanstigend rustig op de weg. De supermarkten zijn erg stil, en hebben opeens veel westerse producten (even) niet meer. Verkoop daarvan ligt nu toch stil. De winkelcentra zijn nog wel afgeladen. Tja, wat moet je ook buiten met 45 graden en uitverkoop in de meeste winkels.

Het is een goed seizoen voor de winkeliers. Maar ook voor hotels en sportcomplexen. Overal en nergens worden zomerkampen georganiseerd voor de kinderen die wel in Dubai zijn en zich thuis wellicht zouden kunnen gaan vervelen. Vanaf 4 jaar kunnen kinderen leren dansen, schilderen, pottenbakken, tennissen, zwemmen, hockeyen, koken, toneelspelen, etc. Je kan het zo gek niet bedenken of er is wel een kamp voor. Een kamp is normaal 5 dagen. Maar commercie heeft toegeslagen en er is iedere week een nieuwe thema, dus je kunt de kinderen rustig een paar weken achter elkaar naar hetzelfde adres brengen. Lekker makkelijk, hoeven ze niet steeds nieuwe vrienden te maken. Zo is er ook een Kellogs kamp. Als je binnen komt is de eerste activiteit het nuttigen van een gratis ontbijt .....

Lars en Floor vermaken zich prima op de summerschool. De juf vond het prima om de school nog een paar extra weken te laten draaien. Ze verdient zo een leuk zakcentje. Bovendien komen niet alleen de gebruikelijk kinderen, maar ook andere en oudere buurtkinderen. Elke dag is het dus een gezellige boel.

Cor en ik vermaken ons ook prima. Af en toe vergeten we dat het zo warm is en dat moeten we bezuren, een siesta is dan geen gek idee. Even van ene winkel(centra) naar andere zit er niet meer in: heet buiten - koude auto – hete garage -koude mall – hete vochtige garage - koude auto – hete stinkende garage - koude mall – hete garage sjouwend met tassen – koude auto – hete buitenlucht – koud huis. Kortom, we plannen onze uitstapjes nu iets beter. We hebben wel het idee dat het dit jaar minder heet is, alhoewel wel vochtiger. Maar dachten we dat vorig jaar ook niet? Wie weet went de hitte toch.

Eind volgende week komen we naar Nederland toe. Dus wij hopen dat het iets warmer wordt bij jullie. We zullen wat zon en warmte meenemen. Cor komt een week later, die heeft nog een aantal verplichtingen in Dubai. Onze trip zal zowiezo een combinatie zijn van werken en vakantie. Op die manier kunnen de kids langer genieten van Nederland en opa’s en oma’s en zijn wij wat langer verlost van de ergste hitte. Op 9 september gaan we weer terug naar Dubai.

• 24 Juli 2007 - 19:27

Karin:

De koffie zal klaarstaan en zo ook de roosvicee! Olivier is al helemaal vol van het "gaan vliegen naar Lars" en wij... we hebben er reuze zin in!

Liefs,
    Karin