Nog drie maanden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu Nog drie maanden - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Familie Oldenziel - WaarBenJij.nu

Nog drie maanden

Door: Tanja

14 September 2007 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na een lange periode van vakantie en werken in Europa zijn we weer terug in Dubai. Voor de laatste drie maanden. Iedereen mag het nu ook weten: Cor begint 1 januari zijn nieuwe baan in Noorwegen. En wij verhuizen uiteraard mee naar Kristiansand. We hadden dit al langer geleden besloten, maar het nieuws lang stil gehouden, omdat we het Lars en Floor korter van tevoren wilden vertellen. En ook aan Lulu.

Gisteravond hebben we het Lulu verteld. Wow. Normaal is Lulu al niet een van de spraakzaamste; na het nieuws heeft ze echter de hele avond niets gezegd. Samen hebben Lulu en ik, bijna 3uur lang, naast elkaar op de bank gezeten. Zij veelal huilend, dan zich weer groot houdend. Mijn pogingen tot een gesprek of troost raakten haar niet. Ze zat in haar eigen wereld.

Zo naast haar zittend, in alle stilte, besef je wat voor donderslag bij heldere hemel het voor haar is. En hoe haar leven in alle opzichten zal veranderen. Grote kans namelijk dat ze ervoor kiest om terug te gaan naar Ethiopië na 8 jaar. Een gezond iets in onze ogen, aangezien het tijd wordt dat ze haar eigen leven gaat opbouwen; ze is tenslotte bijna 30. Maar ja, elke gedachte aan Lars en/of Floor doet de waterlanders bij haar weer tevoorschijn komen.

Aan het eind van de avond beseft ze ook dat er niets verandert door op de bank te blijven zitten. Ze vindt het goed dat ik haar naar haar huis breng. Daar zitten twee vriendinnen. Als ze het hen vertelt, gaat ze helemaal los: overstuur hangt ze aan mij. De vriendinnen huilen mee. Uiteindelijk vetrek ik, wetend dat de vriendinnen goed voor haar zorgen. Bovendien zou ook haar broer snel komen, tegen middennacht. En dan te bedenken dat het nu tweede dag is van Ethiopisch nieuw jaar, het jaar 2000.

Vanmiddag kwam Lulu met haar zus even langs op haar vrije dag, om Lars en Floor even te zien. Het gaat al een stuk beter met haar. Wel wat emotioneel, maar meer de oude Lulu. Gelukkig. Hopelijk gaat het acceptatie proces snel voor haar en krijgt ze snel zin om haar eigen leven op te bouwen, waar dat ook moge zijn.

Vanmorgen hebben we het ook Lars en Floor verteld. Zij vinden het leuk om in Noorwegen te gaan wonen. Floor was al snel weer aan het spelen. Lars was meteen bezig met rotsen, het leuke huis met rots in terras, en sneeuw. Later op de ochtend kwam Noors spreken en school ter sprake, en hoe de verhuizing in zijn werk zou gaan. Alles van een leien dakje.

Toen kwam de aap uit de mouw, bij de lunch."Wanneer gaan we weer terug naar Dubai?" "Hoe bedoel je Lars?" "Ik wil hier niet weg, ik wil drie huizen hebben, een in Dubai, een op Cyprus en een in Noorwegen." We hebben Lars toen uitgelegd dat dat niet kon. Prima. Totdat hij een uur later vroeg, waar Lulu en haar zus bij waren, wat we zouden doen na Noorwegen. Ik had net Lulu net gezegd dat we dat niet wisten, dat kon overal zijn: Nederland, langer in Noorwegen, Amerika, terug naar Dubai, geen idee. Dat antwoord gaf ik Lars ook. Waarop Lars zei: "of papa gaat werken in Ethiopië."

Het zal de komende daggen nog wel geregeld ter sprake komen bij Lars en Floor. De eerste indruk is positief en daar borduren we op voort. Langzaam zullen we beseffen dat ze hun vriendjes gedag gaan zeggen, naar een andere school gaan en een ander leven zullen hebben, zonder Lulu. Ook Lulu zullen we blijven vertellen dat we echt weggaan. Ze wil het liefst anders: "Today I go to church and pray to Jezus to have madam and sir stay in Dubai."

Onderstaand is de aankondiging binnen Elkem dat Cor in Noorwegen komt werken. Het is geschreven door de managing director of Elkem Materials.

2020 Manager - Cor Oldenziel

Elkem Materials (EM) is continuing its growth, and we are currently pursuing a number of exciting development projects. In addition to continued geographical expansion, introduction of new products and development of new suppliers, we are also focusing on new projects that can bring Elkem Materials into new product- and business areas. Several of these projects have come forward as a consequence of our 2020-goal and innovation activities.

In order to respond to an increasing drive to grow EM even faster, we have decided to create a new position as 2020-manager, and Cor Oldenziel has been appointed to this position. Cor and his team have had significant success in developing EM's Welldrilling Products area to be a main business area. In his new position, Cor will cooperate closely with Business Development, R&D and our Regional organisation, coordinate growth projects, participate in project teams, prepare recommendations for decisions for the global management team and generally add his capacity and drive to increase the 2020 implementation speed.

Cor will report to me and become a member of the global management team. He will until further retain his responsibility as business manager WDP, but will gradually transfer to his new position over the duration of 2007. The 2020 Manager job location will be Kristiansand in the initial phase.

I wish Cor the best of success in his new and important position!

• 14 September 2007 - 18:09

Paula:

Er komt een dubbele periode aan met vooruit kijken en afscheid nemen. Maar de vooruitzichten en het avontuur zien er goed uit!! Geniet van de laatste periode in Dubai, een mooie en unieke tijd in jullie leven!

Liefs,

Paula

• 17 September 2007 - 06:21

Esther:

Afscheid en een nieuw begin! Heerlijk vooruitzicht wonen aan de kust en midden in de natuur. Alles heeft zijn charmes. Veel liefs Esther